Ga naar de inhoud

Originele manieren voor het werven van personeel.

Originele ideeën om jouw volgende collega te werven.

Keyminds helpt organisaties bij het selecteren van de juiste kandidaten voor nu en in de toekomst. Werving begint uiteraard bij het aantrekken van prospects. Hoe doe je dat in deze krappe arbeidsmarkt, waar veel banen zijn maar weinig geschikte kandidaten? Hoewel Keyminds data gebruikt om de beste kandidaten te identificeren via de Keyscan en intern talent in kaart kan brengen -zodat er misschien geen externe kandidaat hoeft worden gezocht- blijft het aantrekken van nieuwe kandidaten een uitdaging op zich. Daarom hebben we een lijst met originele wervingsmethoden opgesteld.

Lachende Esther bij evaluatie Keyscan

Organiseer een open huis evenement

Organiseer een open huis en nodig allerlei mensen uit om een kijkje te komen nemen in het bedrijf. Amazon heeft in het verleden veel van deze evenementen gehouden voor het aantrekken van magazijnmedewerkers. Tijdens een soortgelijk evenement zijn alle managementleden en veel andere collega’s aanwezig zodat potentiële collegae vragen kunnen stellen, zodat zij die een officiële sollicitatie insturen in ieder geval zeker weten dat zij in hun beleving een match zijn voor de bedrijfscultuur.

Blije werknemers door een talenten assessment
  • Virale campagne

    Lanceer een virale social media-campagne: Maak een creatieve video, meme of uitdaging om de aandacht van potentiële kandidaten te trekken en verspreid het op social media. Afhankelijk van de doelgroep kan een LinkedIn, Facebook, Instagram of zelfs een TikTok-campagne ervoor kunnen zorgen dat het duidelijk wordt onder de doelgroep dat jouw bedrijf op zoek is naar versterking.

 

  • Source Locally

    Doe mee aan lokale evenementen: Zoals beurzen of festivals, waar je het bedrijf kunt promoten en
    sollicitanten kunt ontmoeten. Wees je eigen uithangbord. Een goede vertoning van je bedrijfscultuur is een originele manier om
    personeel te werven.

 

  • Zakelijk speeddaten

    Host een “speed sollicitatie” evenement: Geef kandidaten een korte tijdspanne om zichzelf te introduceren en hun vaardigheden te presenteren. Speed sollicitaties of elevator pitches zijn een goede, snelle manier om prospects te ontmoeten. Dit proces toont aan welke kandidaten gestructureerd genoeg zijn om zichzelf zo goed mogelijk uit de verf te laten komen binnen een korte tijd.

 

 

  • Bring a friend

Een “bring a friend” evenement is een originele manier om personeel te werven, zonder dat er veel moeite in het                   verspreiden van het bericht moet worden gestoken. Spoor huidige collega’s aan om werkzoekende vrienden of familie die  passen bij de bedrijfscultuur, uit te nodigen.

Keyminds ondersteunt je in het selectieproces.

Na het initiële contact, waarin je oppervlakkige kennis hebt kunnen maken met potentiële medewerkers, is het zaak om de diepte in te gaan met hen. Een originele manier om personeel te werven is leuk, maar de juiste mensen aannemen is een andere tak van sport. Keyminds helpt bedrijven daarbij. De experts bij Keyminds zijn gespecialiseerd in het afnemen van selectieassessments van potentiële medewerkers. Deze assessments gaan verder dan gedrag en competenties. Deze assessments nemen namelijk ook aangeleerd gedrag en natuurlijke aanleg voor rekening. Het resultaat van deze Keyscan?
We vertalen de potentiële medewerkers die naar voren kwamen uit jouw originele manier voor het werven van personeel naar een uitgebreide rapportage waarin staat beschreven:
– Welke natuurlijke talenten de medewerker bezit
– Hoe we de verborgen talenten kunnen ontketenen en ontwikkelen
– Welke valkuilen zich voordoen onder stress